Fıstıkağacı’ndan Üsküdar’a gideriken…

Metro inşaatından dolayı soldan yürüdüm. Bülbürderesi Mezarlığı’nın önünde karanlık bir park vardır. Güneş almayan, soğuk bir mezarlıktır. Adından anlaşılacağı gibi burada bir zamanlar bülbüller şarkı söylermiş…Demir parmaklıkların arasından mezarlara baktım, Müslümanlarla Yahudiler yan yana yatıyor. (Dinlerarası diyalog” mezarlığı:)
Parka oturan yaşlı, uzun boylu bir adam yanıma geldi. “Hanımefendi, ben Mehmet Ünyeli. eski sinema oyuncusuyum, Gülşen Bubikoğlu ile filmler çevirdim” dedi. El sıkıştık. “Bir yakınınız mı yatıyor burada” diye sordu. Ağır şekilde ucuz şarap kokuyordu. “Hayır, öylesine baktım mezarlığa” dedim. “İyi yaptınız” dedi. “Ben yıllardır gelir buralar da dolaşırım, öyleee yatar bu garibanlar, kimse gelip hallerini hatırlarını sormaz” dedi. “Unutuluyor insan canım ölünce…” diye devam etti. “Mukadderat” dedim, “Biz de unutulacağız” dedim..(Aklıma Oğuz Atay’ın “Unutulmak isteyenler unutulacaklardır” sözü geldi ama bunu söylemedim). Mehmet Ünyeli, “Hanımefendi, size ayıp etmedim değil mi böyle sanatçıyım filan diyerek, hava atmış gibi..” dedi “Yoo, estağfurullah, belli sanatçı olduğunuz” dedim. Sonra nerede kaldığını sordum. “Şurada” diye eski ve belli ki yıllardır çalışmayan, tekerleri çökmüş bir arabayı gösterdi. “İçinde bir zamanlar buzdolabı bile vardı, parasız kalınca sattım” dedi. Biz böyle konuşurken , parkın ucundan elleri ve yüzü simsiyah, üstü başı tıpkı Mehmet Ünyeli gibi ucuz şarap kokan bir daha geldi. “Hoşgeldiniz hanımefendi” diyerek saygıyla elimi sıktı. “Sizi uzaktan gördüm de…Yalnız ben bu Mehmet arkadaşa sitem edeceğim” dedi. “Hayırdır neden?” diye sordum. “Bakın hanımefendi benim evim şurası” diye duvarın dibinde karton kutulardan yapılmış bir barakayı gösterdi. Çuvallar, eski giysiler, üstlerinde de altı-yedi kedi yatıyordu. “Burada mı yaşıyorsunuz?” dedim, “Evet” dedi. Devamla kedi meselesine açıklık getirerek, “Kışın onlar için de, benim için de iyi oluyor, sarılıp yatınca ısınıyoruz karşılıklı” dedi. “Siz biraz önce Mehmet Ünyeli’ye sitem ediyordunuz, sorun nedir?” diye ilgilenme gereği duydum . “Evet ediyorum çünkü, yazları kendisi bana gelip serin serin misafir oluyor, kışın bir Allah’ın gecesi kardeşim üşümüşsündür, gel şu arabada yat demiyor” dedi.. Şöyle devam etti: “Bu yüzden ben diyorum ki, bu Mehmet Ünyeli bu duruma düşmüşse, demek ki Allah’ın bir bildiği var…” Ünyeli konuşmayı sakince dinlemekle yetindi, ben ise “yazlık evde” oturan berduş hakkında Allah’ın ne düşünüp de bu şekilde yaşamasına göz yumduğunu düşündüm..Biz konuşurken caddede akıp giden trafikte dolmuşlardan, otomobillerden bu garip üçlüye tuhaf tuhaf bakanlar oldu. Dilenci çalıştıran bir “patroniçe” olduğumu düşünmüş olabilirler…
“Peki arkadaşlar, ben müsadenizi isteyeyim” deyip ellerini ayrı ayrı sıktım. Sonradan gelen esmer berduş, elimi uzunca bırakmayıp gözlerimin içine bakarak, “Aslında siz bana geliyordunuz, bu Mehmet Ünyeli sizi “Peki” dedi, elimi nazikçe bıraktı. Tam arkamı döndüm ki Mehmet Ünyeli “Hanımefendi, size ayıp olacak ama bir 5 liranız var mıydı?” dedi. “Tabii” dedim, ikisine 5’er lira verdim, tekrar el sıkışıp ayrıldık..Üçümüz üç ayrı yöne yürüdük.
Diyeceğim ne hayatlar var..
Bu olay bugün saat 15-30 sularında Üsküdar Bülbülderesi mezarlığı önünde bire bir yaşandı. Bizi kendilerine yakın buluyor bu tür insanlar, ne mutlu bana.. İyi ki işi gücü yerinde, sırtı sobaya dayalı insanlarda muhabbet duygusu yaratmıyoruz…Sevmem öylelerini zira..

Fatma Sibel GÜRCİHAN

About tkmb2247

TURKIYE NIN KURTULUSU ICIN MUCADELE BIRLIGI
Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

