Medyatik olmak…

“Sevgideğerler, Hanifcandaşlar. Medyatik olmak nasıl bir şey? Ben 40 yaşıma kadar BİLİM adamı olarak medyatik değildim. En başa dönersek, geldiğim 1965 yılında “Yabancıların, sanat faaliyetleri dışında” Türkiye’de çalışma izni yoktu. Ben de SANAT tarafımı konuşturdum. O zaman TV, Medya vb. nerede? Boğaziçi ağırlıklı olmak üzere sadece sosyetenin gittiği (Bir gecede bıraktıkları para bir memur aylığıydı) çok az sayıda lokal ve klubde müzisyen-şantör olarak çalıştım.
O zamanlar Aldo, Arto vb. gibi Gaco’lar yoktu. Hayko, Hans falan gibi maçolar vardı. Üstelik gazeteler de bunu yazmazdı, Türkiye bir yana, İstanbul içi bile bilmezdi bizleri…
Tele-voleler yoktu, çünkü Te-Ve yoktu. (Vardı da yeniydi üç saat yayın yapıp kapanan renksiz ve çirkin bir ekran vardı. Bırakın bizi, ünlü şarkıcıların bile TRT denetiminden geçmesi deveye hendek atlatmaktı. Barış Manço, Gencebay bile EBEDİ kaydıyla yasaklanmışlardı ve çıkamıyorlardı ekrana!)

Herşey değişti şimdi! Ben ünlü bir müzisyendim ama Medya yoktu! Daha sonra gazeteci oldum. Bu kez gazete üst düzey yöneticisi olunca “Kendi kendimizi reklam edemez” idik. Ünlü bir gazeteci oldum. (Öyle diyorlar, çığır açmışım!) Ünlü bir yazar belki de… (1 milyon 350 bin kitap ile TC rekoru bendedir.) Kim biliyor bu RESMİ rakamları? Rekorlar kitabına girmeyen TEK BEN kaldım!

Bütün ansiklopedilerde, bir tek şiir tek hikaye denemesi yayınlayanın bile adı varken, 49 kitap yazmış Hans Aiberg’in adı hiç geçmez. Orhan Pamuk ise bir tek kitap yazdı, dört ansiklopedi’de biyografisi anlatıldı. Ansiklopedilerde ağzını hiç açmamış Milletvekilleri var! Ansiklopedilerimizde yok yok. Hans Aiberg dışında…
Beni ismen WEB’de arayın, bir kaç başlıktan başka hiçbir bilgi bulamayacaksınız. Çoğu da aleyhimde zaten!

Kim biliyor 1,3 milyon kitap ile best-seller olmuş adamı? O kadar bilmiyorlar ki, “Kürtmüş, Zenciymiş, Nurcuymuş, Yahudiymiş” diye yazıp durdular.

Kariyerimi bile tartışıyorlar, Üniversitedeki odamdan şu satırları yazan bir hoca olmama rağmen…
Kapımda Prf. Dr. Hans von Aiberg yazılı kocaman pirinç harflerle… BİRİ içeri giriyor ve bana, “Sizin sahte bilim adamı olduğunuz söyleniyor?” diye ikram ettiğim çayı odamda içerken… “Yok” diyorum, “Bu üniversite özeldir, burada sahte bilim adamları vardır, öteki üniversitelere benzemez. Zaten 2000 öğrenci de sahte öğrencidir, hepsi tinercidir.” diye sarkistik takılıyorum. “Hocam kızma, senden öğrenmek istedim” Böyle yüzlerce kişi kuyruk olup kapıma geldiler ve densizlik dizboyuydu.

Neden?
Çünkü Medyatik olmalısınız!
Medya ne yazarsa doğrudur! Sabah gazetesi, Aktüel dergileri ne yazarsa ATV ne söylerse o doğrudur!

Kapınızdaki kocaman harfler değil; personel müdürlüğündeki “Dosyanız, diplomanız” doğru değildir. Medya doğrudur sadece!

Ben medyatik olmak asla istemedim. Müzisyen kalsaydım Manço olmuştum. Gazeteci kalsaydım, Sabah, Hürriyet Milliyet’ten ve hatta Star’ın Genel Yayın Müdürü olarak kalmıştım. Müsteşarlıkta ve Özal’ın danışmanlığında kalsaydım, şimdi milletvekili (ötesinde) bakan olmuştum…

Hepsini reddettim. İstifa ettim! Bilinçli yoksul kaldım. Kendimi istifade edilmeye açtım. Bilimle buluşturdum aydınları ve de Haniflikle…

Eğer TV, İnternet vb. olmasaydı ya da kitap yazmasaydım, ben yine ben olarak bu bilgimle yalnızbaşıma devam edecektim. Ama kimsenin haberi olmayacaktı. Ve benim yazdıklarımdan kimsenin haberi olmaması ne demek bilir misiniz?

Gözünüzü kapayıp bir düşünün! Eski tas eski tarak, duvarda asılı bir kur’an ve onun yerine ikame edilmiş Hadis’lerin saltanatında, bol bol evliya masallarına kapılıp, Taliban’ın destekçisi olurdu pek çok kişi… Usame 1000 Ladin’e alkış tutarak! (Reklam bu ya, İyi ki varım!)

Anlamadınız mı ben DABBETÜL ARZ’ım aynı zamanda! “Allah’ın ayetlerini nasıl inkar edersiniz, doğrusu budur” diyen Dabbet-ül Arz’ım!”

HvAiberg
The Deepest of Earth

Reklamlar

About tkmb2247

TURKIYE NIN KURTULUSU ICIN MUCADELE BIRLIGI
Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s