Gamze İLGEZDİ meselesi-Zafer MEHMETOĞLU

Gamze İlgezdi olayını anlamanız için bir anımı anlatıcam. Beşiktaşta Büyükhanlı İnşaat tarafından yapılan bu rezidansın arsa sahibi bankadan müşterim olan aynı zamanda çok da zengin bir aileydi. Bu tip emsal imar yönetmeliğinden farklı şartlarda emsal verilen (inşaat büyüklüğü verilen) binalar için özel imar yönetmelikleri uygulanır.
Bu özel imar yönetmelikleri (imar durumu) ilçe belediyesinin teklifiyle ve büyükşehir belediyesinin onayıyla tesis edilir.

Bu arsa için özel imar durumu çıkarılırken yapılan pazarlıklar sonucunda 1.500.000 doları Beşiktaş Belediyesi başkanı ve encümenlerine, 2.500.000 doları büyükşehir belediye başkanı ve encümenlerine olmak üzere 4.000.000 dolara anlaşılıyor. Parselle ilgili İmar düzenlemesi askıya çıkıyor (1 ay askı süresi vardır, bu süre içinde itiraz edilmezse düzenleme yasallaşır, itiraz edilirse ya belediye düzenlemeyi askıdan geri çeker ya da iş mahkemeye intikal eder) adamın biri adına itiraz dilekçesi düzenlemeye ekleniyor. Herkes ayağa kalkıyor, nasıl olur kimdir bu falan diye adamın evsiz barksız sokakta yatıp kalkan biri olduğu öğreniliyor ama adam ortada yok, Beşiktaş belediyesi encümenlerinden biri kendisine hakkının verilmediğini, 500.000 dolarlık hakkını verirse adamı bulup getirerek dilekçesini geri çektireceğini söylüyor.

Adamların eli mahkum, zaten 4 milyon doları vermişler buna da 500.000 dolar veriyorlar da imar düzenlemesini onaylatıp bu binayı dikiyorlar. Bu arada tarih 2007, beşiktaş belediyesi chpnin, büyükşehir akpnin. Büyükşehirin payını alması için Ümraniye Taşdelende randevu veriliyor (burası o günlerde istanbulun dışı, şileye giden yol üzerinde) parayı almaya Beyoğlu eski belediye başkanı geliyor, para işaret ettiği arabayla yanaşanlara çanta içinde veriliyor. Esas anlatmak istediğim şu, özellikle son 10 yıldır İstanbulda ölçüsü kaçmış bir imar rantı var, bu imar rantı, belediye, arsa sahipleri ve müteahhit şirketler arasında paylaşılıyor. Bu rantın nasıl paylaşılacağı falan da gayrıresmi bir anlaşmaya uygun olarak yapılıyor. Burada belediyenin Akpli veya Chpli olmasının bir önemi yok, imar düzenlemesini yapan kurulların da akpli veya chpli olması bir şey değiştirmiyor, herkes kazandığı için iş ne adliyeye ne de medyaya çok fazla yansımıyor.
Şimdi gelelim Four Winds (4 rüzgar) rezidansındaki dairelere. Bu proje Anadolu yakasında yakın zamanda yapılan en usulüne uydurulmuş projedir. Normalde mevcut şartlarda bu taban büyüklüğüyle en fazla 20 katlı olarak yapılabilecek proje 49 katlı olarak yapıldı, yani 29 kat için fazladan imar verildi. Yine kadıköy ilçe sınırlarında kat yüksekliğinin 90 metre (30 kat) ile sınırlı olduğunu da ekleyelim. Bu 29 katın rantı il, ilçe, cümbür cemaat herkese yatar da artar bile, ya bölgeyle ilgisi olmayan İlgezdilere de 3-5 rezidans düşmüş ya da chpli olan kadıköy ilçe başkanına düşen rezidanslardan 3ünü bunlar satın almışlar. Yani olayda şaşırtıcı olan İlgezdilerin servetindeki artış değil, milyonları sıfırla diyen başçalanın durumundan bile ders almayıp kör parmağım gözüne oynamaları.

Reklamlar

About tkmb2247

TURKIYE NIN KURTULUSU ICIN MUCADELE BIRLIGI
Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s